Sunday, August 29, 2010

Khas Buat Pojan....

Pagi ini saya seakan tersedar dari tidur yang panjang. Ternyata sudah lama saya tidak mengendahkan teman saya yang seorang ini. Huhu maafkan saya sahabatku.

Sebenarnya, saya masih berhutang dengan seorang sahabat saya, Pojan aka Kuizikel untuk memaparkan hasil album kenduri makcik saya, Umi. Rasanya hampir setahun yang lepas kenduri Umi berlangsung. Huhu sorry sorry dan sorry tak terhingga buat semua terutama Pojan.... :(:(:( Jadi, ini laaa hasil yang selama ini saya peram. Tapi kan Pojan, mintak maaf lagi sebab kualiti gambar tak seelok gambar yang diambil pakai Nikon D40 ye... Harap maklum.

Ini ketika saya menerima bungkusan dari Incik Tukang Cetak (Photobook)

Dan ini pula hasil-hasil dari proses editting yang saya buat sendiri... Hmm, takde laa lawa sangat tapi still rasa puas hati laa juga... Saya buat sendiri kan.. hehe

Majlis Akad Nikah

Doa buat sang isteri. Dan sendukan pertama setelah bergelar suami isteri ecececceceh

 Moga berbahagia hingga ke akhir hayat.

Tapi kan, yang paling penting ialah.....

Haaaaaaaaaaaaa...... seperti yang dijanjikan... saya letaklah muka tukang yang ambil gambar ketika majlis berlangsung.... "Pojaaaaaannnn!!!! Ko nampak tak muka ko tuh??!!! hehe"

OK. Dengan itu, secara rasminya, saya sudah tiada hutang dengan sahabat terchenta saya ini... erk, saya rasa... heheh kalau ada lagi habaq mai awai-awai ye pojan... lagi kurang 2 minggu lagi nih nak raya hehe

Komentar peribadi terhadap album.

Overall, album nih OK. Seperti yang saya bayangkan laaa... Cuma dia tidaklah seperti custom album seperti mana2 wedding photographer buat untuk sang pengantin mengikut package yang telah diminta. Lagipun, album ini merupakan projek editting pertama saya. Tak adalah sehebat mana. Kertasnya nipis sahaja tapi berkualiti. Warna gambar-gambar pun tidaklah lari seperti ada sesetengah printing company yang tidak dapat mencetak mengikut warna yang ditetapkan oleh pelanggannya. Tapi apa2 pun, saya perlu perbaiki skill meng'edit' saya. Hmm... ibu ada meminta agar saya membuat album yang sama untuk kenduri sang adik tapi maaf ye bu, bukan sekarang. Hidup sedang terumbang ambing. (Ya Allah mohon tenangkan gelombang emosi ini... Amiinn)

Jadi, sesiapa yang berminat untuk mencuba bentuk album seperti ini, boleh melayari website photobook sendiri. Tapi rasanya, ramai yang dah tau kan :):):)

(Saya menaip kali ini sambil ditemani oleh suara Maher Zain, ini pun salah Pojan jugak... ahaksss)

~bila tintaku menari...
terasa penat... sebab berpuasa hehe~

3 comments:

pojan said...

hahahha bangganya bangganya post ini dikhaskan utk aku.. kakakakkaka.. nampak kat ruangan updet terus klik gitu... hehehehe...

akhirnya nampak gak...comel2.. nanti raya klu rajin datang la raya umah tau tau tau..

selamat hari raya ona, maaf zahir batin otey....

p/s : maher zain best kan.. ko minat suara ke muka? mueheheheh

pojan said...

oh 1 lagi, tak tahan ada gambo photog.. siap ada caption lagi, pasti umi tak lupa nama aku ...hehehehehhehehe

dropmental said...

heheh.. sudah semestinya!!! silap2 umi rekemenkan ko kat kawan2 dia... haaaa... good marketing tuh heh